יום רביעי, 1 באפריל 2009

הסעות נכים

הסעות נכים הוא אחד השירותים המבוקשים בענף הסעות. יחד עם זאת, לא כל חברה יכולה לספק שירות הסעות, זאת מכיוון כי הדבר מצריך יכולות ודרישות מיוחדות מצד חברת ההסעות. אנשים בעלי צרכים מיוחדים עם מוגבלויות אינם מסוגלים לנסוע באוטובוסים או מיניבוסים רגילים, ולכן יצרני הרכב מוציאים את הרכבים בגרסאות שונות. כמו גרסת רכב נהיגה, קיימת גרסת רכב הסעות נכים.

רכב הסעות נכים כולל מקומות מיוחדים לכיסאות גלגלים של הנכים יחד עם מתקני חיזוק המסוגלים להחזיק את הנכה על כיסאות הגלגלים לא תזוזות או סיכוני בטיחות. מהסיבה הזאת כל חברה המספקת שירותי הסעות לנכים חייבת להחזיק באישור בטיחות כי הרכבים עומדים בתקני הבטיחות של משרד התחבורה. בעת בחירת חברת הסעות נכים, חשוב לבדוק אם הרכב והנהג מחזיקים באישורי הסעת נכים.

בנוסף למרחבי כיסאות הגלגלים, רכב לנכים חייב במעקי הבטיחות הדרושים לאחיזתם של הנוסעים וכן מעלית רחבה מספיק להורדת והעלאת הנוסעים על כיסאות הגלגלים. בנוסף לכך, אנשים עם מוגבלויות זקוקים לליווי צמוד. לשם כך, הכרחי שברכב הסעות נכים יהיו מספיק מקומות ישיבה לאנשי הליווי.
חברת הסעות המספקת שירותים לנכים חייבת להחזיק בנהגים הומאניים אשר יודעים מהי סבלנות וכיצד להתייחס לאנשים בעלי מוגבלויות בריאותיות. זאת בנוסף, לרכבים נקיים וחדישים ככל הניתן שיש לספק לנכים המעוניינים בנסיעה למקום העבודה, טיול, מוסד רפואי ועוד. יש לציין, כי עמותות ומוסדות רפואה רבים מממנים היום נסיעתם של נכים רבים. יחד עם הלקוח, חברת הסעות בונה מסלול נסיעה קצר ונוח וכמובן דואגת לבוא בזמנים מדויקים למען רווחת הנכה. ללא הדברים הבסיסיים הללו חברת הסעות נחשבת ללא איכותית וכדאי להתרחק ממנה ככל האפשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה